Op stap met de AH collega's - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu Op stap met de AH collega's - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu

Op stap met de AH collega's

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

05 Juli 2008 | Duitsland, Dortmund

Afgelopen zaterdag kwamen Wieberen en Laurens, twee collega's van Albert Heijn, naar Dortmund om hier de stad te bekijken en op stap te gaan. Om ongeveer half twee zouden ze hier zijn, maar dat werd eventjes wat later. De TomTom van Laurens kon Dortmund niet vinden, dus reden ze hopenloos verkeerd. Op een gegeven moment belde Laurens dat ze op een parkeerplaats bij de Westfalenhallen stonden. Of ik ze even op wilde halen. Ik op mijn fiets er heen en 10 minuten later was ik daar. Ik besloot voor ze uit te fietsen, zodat zij me konden volgen. Maar een auto gaat toch wat sneller dan een fiets en voor ik het wist was ik hun alweer kwijt. Na wat telefonisch contact had ik ze 10 min later weer gevonden en besloot ik maar bij hun in de auto te stappen. Mijn fiets kon ik later wel ophalen.

Eenmaal aangekomen bij mijn kamer heb ik ze rondgeleid door het complex. Daarna zijn we de stad ingegaan, hebben Wieberen en ik nog snel even een t-shirt met Duitsland opdruk gekocht en hebben we wat gegeten bij een typisch Duits restaurant: MacDonalds.

Na nog even bij mij thuis wat gedronken te hebben, zijn we opnieuw de stad in gegaan. Op het grote plein, waar een dag later 20.000 mensen de finale van het EK zouden bekijken, was het aardig druk en gezellig. Toen wij aankwamen begon er net een hele goeie Duitse band op te treden waardoor wij in de feeststemming kwamen. En onze missie was deze feeststemming aan iedereen over te brengen. Maar eerst namen we even de tijd om wat te eten. Echte Duitse Bratwursten uiteraard! Tijdens deze maaltijd kwamen we aan de praat met twee leuke Duitse meisjes en zij hebben hebben ons nog wat leuke dingen verteld.

Op het terrein stonden we te schreeuwen, zingen en te dansen en lol te maken en steeds meer mensen gingen er in mee. En vooral een groepje meiden die vlakbij ons stonden lagen in een deuk. Als wij gingen schreeuwen deden ze mee. Echt super veel gelachen hebben we!

Even na middernacht hield het bandje op met spelen. We besloten om maar naar de binnenstad te gaan om daar onze gezellige avond te vervolgen.

Na een goede maaltijd in de Burger King belandden we op een gezellig terrasje, waar vlakbij ook een groepje meiden zat. We zatten wat te babbelen en al gauw lachten ze mee. De ober kwam bij ons en vroeg ons waar we vandaan kwamen en waarom Wieberen en ik een Duits shirt aan hadden. Toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen leefde hij helemaal op en begon enthousiast over voetbal te praten.

Daarna ging de ober naar de tafel van de dames toe en ineen vroeg hij aan ons of wij ook een drankje wilden betalen voor drie van deze dames. Natuurlijk wilden we dat, maar dan moesten ze uiteraard wel bij ons aan tafel komen! We hebben er een rekening voor moeten betalen, maar het was erg gezellig! We hebben veel gelachen, zelfs al begrepen we elkaar niet altijd (en soms qua praat ook maar goed ook).

Het werd al laat en op een gegeven moment moesten de dames weg. Wij wilden nog even wat meer van de stad zien dus we namen afscheid van elkaar, zij gaven ons allemaal een drankshotje mee als dank voor de leuke avond en gingen weer verder.

Wij hebben daarna nog door het hele centrum gelopen en zijn nog wat clubs en kroegjes in geweest. Tot slot zouden we nog even wat drinken bij een luxe tent. We zaten wat te praten en opeens komen er twee jongens en een meisje bij ons staan. Bleken zij ook Nederlanders te zijn. En zelf ook nog Friezen ook! Ze schoven bij ons aan en hebben het echt over van alles gehad en lachen dubbel van het lachen met elkaar. Zo toevallig dat we die lui tegenkwamen!

Maar aan elke leuke avond komt een eind. Rond half vier zijn we met de taxi weer naar mijn kamer gereden. Daar zijn Wieberen en Laurens in de auto gestapt en weer naar huis gereden. Helaas konden ze niet blijven slapen, maar desondanks was het een zeer geslaagd dagje stappen!!!
voor foto's bekijk de website: http://www.groenkabaal.nl/stappendortmund/fotosstappendortmund.htm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dortmund

Rik

Actief sinds 04 Maart 2008
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 35826

Voorgaande reizen:

01 Maart 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: