Programma voor de laatste dagen - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu Programma voor de laatste dagen - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu

Programma voor de laatste dagen

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

10 Juli 2008 | Duitsland, Dortmund

Wat staat er nog op het programma voor de laatste dagen? Niet zoveel eigenlijk. Morgen ziet er bijna hetzelfde uit als vandaag. Eerst heerlijk uitslapen tot een uur of 10, daarna een ontbijtje maken en TV kijken. Vervolgens even het laatste nieuws bekijken op internet en wat kranten lezen en daarna uitgebreid douchen.

Rond één uur op de fiets naar de universiteit waar ik wat ga eten bij de Mensa. Ik kan morgen kiezen uit 'Scweinenackerbraten mit Zwiebelsauce, Kartoffelpüree und Bohngemüse und Desert' (voor slechts 1 euro), 'Wirsingroulade mit Specksauce und Kartoffelpüree' (voor 1,85 euro) of 'Seelachsfilet, gebacken mit Kräutercreme und Salzkartoffelen und Salate. (voor 2,35 euro) Nog geen idee wat ik ga nemen, ik moet eerst zien hoe het er uit ziet. Mocht het alledrie niet te eten zijn dan is er altijd nog een uitgebreide keuze van andere dingen, alleen betaal je daar iets meer voor.

Na het eten ga ik nog even in de bibliotheek zitten om wat filmpjes te bekijken op internet. Dat kan ik in mijn kamer ook wel doen, maar daar moet ik extra voor betalen. Vandaar dat ik video's altijd in de bibliotheek op de universiteit bekijk.

Rond een uur of drie fiets ik dan weer naar mijn kamer. Overigens kan ik mijn persoonlijk record van binnen de 15 minuten niet meer breken, want een van mijn versnellingskabels is kapot. Daardoor kan ik alleen nog maar met een lichte trapfrequentie trappen.

Rond half vier ben ik dan weer op mijn kamer en kan ik de finish van de Tour de France zien. 's Avonds voor de laatste keer trainen bij Grün Weiss en daarna slapen.

Op zaterdag ga ik zeker nog even de stad in. Boodschappen doen en misschien nog een leuk souvenir kopen. En natuurlijk even ergens wat eten. 's Middags de Tour kijken en 's avonds hebben we een feest hier in mijn appartementencomplex. Dat zal wel het laatste feest zijn dus wordt het ook een beetje afscheid nemen van mensen die je hoogstwaarschijnlijk in je hele leven niet meer zult zien. Gek gevoel!

Zondag staat er niks op het programma dus dan wordt het kamer opruimen, misschien even hardlopen en natuurlijk weer de Tour kijken.

Maandag heb ik één college en voor de rest ziet de dag er een beetje uit zoals vandaag.

Dinsdag 2 lessen en zoveel mogelijk dingen regelen voor het afsluiten van de studieperiode. 's Avonds nog even tafeltennissen en een film kijken ofzo. Of nog even de stad in, terrasje pakken en een biertje drinken. Moet maar even kijken of er nog mensen mee willen de stad in. Vast wel!

En dan woensdag de koffer inpakken, de laatste dingetjes regelen, Learning Agreement in orde maken en de trein in. Op weg naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dortmund

Rik

Actief sinds 04 Maart 2008
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 35820

Voorgaande reizen:

01 Maart 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: