De presentatie - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu De presentatie - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu

De presentatie

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

14 Maart 2008 | Duitsland, Dortmund

Vandaag moest iedereen in groepjes een presentatie houden over het land waar hij of zij vandaan komt. Aangezien mijn studiegenoot uit Nederland ‘ziek’ naar huis gegaan is, moest ik het dus alleen doen. Geen enkel probleem voor mij aangezien ik het leuk vind om een presentatie te houden.

Al vrij snel was ‘die Niederlande’ aan de beurt. Mijn Power Point presentatie zag er, al zeg ik het zelf, goed uit. Dit keer niet zoveel geluidjes en effectjes als gewoonlijk, maar een goede degelijke presentatie. De opbouw was als volgt. Ik zou beginnen met wat algemene gegevens, daarna iets vertellen over Amsterdam, typisch Nederlandse dingen laten zien (zoals een molen, klompen en tulpen) en vervolgens zou ik overgaan op de Nederlandse sporten.

Het begin was goed. Dat Nederland nog wel 16 miljoen inwoners had verbaasde menig student. Vervolgens wilde ik wat over Amsterdam gaan vertellen. “Amsterdam hat viele…” begon ik. Ik wilde zeggen: “Stadtgraben” (grachten), maar een andere student wilde iets heel anders horen, namelijk: “Hure!” Na wat gelach uit de klas besloot ik daar maar op in te haken. “Ja. Viele leute gehen nach Amsterdam für die Hure”, vervolgde ik mijn praatje. Daarna ging ik nog heel even door over de prostituees in Amsterdam, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik wilde vertellen dat ik ooit wel eens langs de ramen ben gelopen maar ik kwam niet helemaal goed uit mijn woorden. Vervolgens dacht een deel van de studenten dat ik wel eens bij de hoeren was geweest… Haha. Flink lachen natuurlijk, maar vanaf dat moment was de concentratie natuurlijk helemaal weg.

Ik heb nog wat verteld over het Nederlands voetbalteam, over het schaatsen in Nederland en tot slot liet ik iedereen nog even zien wat korfbal was. Ik had een paar mooie foto’s uitgezocht en heb een stukje van de wedstrijd LDODK A1 – SCO A1 van vorig jaar laten zien. Niet het deel met de gele kaart van Tax hoor, maar gewoon een klein stukje over het spel. En ik moet zeggen, iedereen keek aandachtig naar het filmpje. Na afloop van de presentatie vroeg ik nog even aan de groep of iemand het misschien een leuke sport leek. Het bleef stil…

  • 15 Maart 2008 - 16:19

    Greetje:

    Hoi Rik,
    Dat zal wel een hilarische presentatie zijn geweest.
    Wat is korfbal eigenlijk in het Duits??
    Mooie foto's ook!

    Groetjes, Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dortmund

Rik

Actief sinds 04 Maart 2008
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 35977

Voorgaande reizen:

01 Maart 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: