Düsseldorf en uitgaan - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu Düsseldorf en uitgaan - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Rik - WaarBenJij.nu

Düsseldorf en uitgaan

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

10 Maart 2008 | Duitsland, Dortmund

Weer even een update vanuit Dortmund. Op zaterdag zijn we met alle Erasmus-studenten naar Düsseldorf geweest. Ik denk dat we met een man of 30 vanaf het station in Dortmund vertrokken. Het was vroeg, zeer vroeg voor een zaterdag. Om 9.15 uur was het vertrek gepland, en dat terwijl we die avond ervoor nog een feestje hadden bij ons in het appartementencomplex…

Maar goed, om 9.15 uur was nog lang niet iedereen aanwezig en dus vertrokken we uiteindelijk pas om 9.45 uur. Na een reis van ongeveer 50 minuten kwamen we aan in Düsseldorf. Het weer was prachtig! Het zonnetje scheen en de temperatuur was aangenaam. In Düsseldorf gingen we een hoge uitkijktoren op. Vanaf ongeveer 150 meter konden we de hele stad bekijken, prachtig! Vervolgens hebben we langs de Rijn gewandeld en in de binnenstad iets gegeten. Ook hebben we nog even een biertje gedronken in een café.

’s Middags is de groep gesplitst. Het ene deel ging naar een kunstmuseum, het andere deel naar een filmmuseum. Ik ging uiteraard mee naar het filmmuseum. Hoewel ik doorgaans niet van museums houd, vond ik het dit keer erg interessant. In het museum konden we veel bezichtigen, onder andere foto’s, een echter Oscar, filmbeelden, oude camera’s, cameratechnieken, studiodecor en nog veel meer wat maar met film te maken had.

Rond een uur of vier had ik het echter wel gezien en gelukkig dachten er meer zo. Met een man of tien zijn we richting Dortmund gegaan, de rest is nog in de stad gebleven. Om ongeveer vijf uur was ik weer op mijn kamer. Na wat gegeten te hebben ben ik ’s avonds met twee Spanjaarden en een jongen uit Turkije naar een café in de stad gegaan. Daar hebben we nog meer Spaanse mensen ontmoet en samen naar de wedstrijd Real Madrid – Espanyol bekeken. Een 2-1 overwinning voor Real dus de Spanjaarden waren zeer tevreden!

Natuurlijk moest ik ook even het uitgaansleven in Dortmund bekijken. Na de wedstrijd van Real Madrid ben ik met de Spanjaarden naar een discotheek in de stad gegaan. Een grote discotheek met drie verschillende zalen. Qua grote vergelijkbaar met Smithy’s Palace in Eesveen. In de disco waren ook veel andere Erasmus-studenten. Het was zeer gezellig, maar ook zeer duur. Elf euro entree, 2 euro voor de gadarobe en minmaal 2,50 euro voor een drankje. Tot ongeveer half vier hebben we daar een mooi feestje gebouwd. Vervolgens ben ik samen met nog zes anderen met de nachtbus weer naar huis gegaan. Uiteindelijk lag ik om half vijf in bed.

De volgende dag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik was pas om 12.00 uur wakker dus de ochtend was al voorbij. Het weer was aangenaam dus heb ik ’s middags een klein rondje hardgelopen in het bos hiernaast. Vandaag hebben we weer Duitse les gehad en verder niet veel bijzonders gedaan. En nu zit ik achter mijn laptop een beetje op internet te surfen. Morgen weer naar de Uni voor de Duitse cursus!


Bedankt voor al jullie reacties!!!

  • 10 Maart 2008 - 20:53

    Wieberen:

    Eej Rik,

    Je hebt het wel gezellig daar met al die feestjes, ik ziehet al helemaal voor me hoe jij daar met iedereen gezellig een biertjes drink en aan het feesten bent. Of het nou een Spanjaard, een marrokaan of een Nederlander is het maakt jou niet uit, als ze maar drinken kunnen en feesten kunnen, haha. Tof man, geniet er van.

    Groeten Wieberen

  • 11 Maart 2008 - 12:45

    Ayla:

    Rik!!
    Ik ben weer helemaal bijgelezen ;) Ik heb je wel gemist in Pruim afgelopen zaterdag, in het Fetsje ook trouwens ;) haha
    Binnenkort maar eens feestvieren bij jou dan! enne...niet teveel bier drinken heh ;)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dortmund

Rik

Actief sinds 04 Maart 2008
Verslag gelezen: 3994
Totaal aantal bezoekers 35733

Voorgaande reizen:

01 Maart 2008 - 18 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: